logo Facebook
i slova jsou činy

V roce 2018 rostla FTV Prima i ČT, klesala skupina Nova a TV Barrandov

04. ledna 2019 05:00 / autor: Jan Mrzena

Trendy vývoje sledovanosti v roce 2018 potvrdily další ztráty skupiny Nova. A to ve všech cílových skupinách. Blíží se 25 let od chvíle, kdy její hlavní kanál doslova vtrhl do České republiky, avšak tvrdá data zájmu o vysílání svědčí o tom, že na zlaté časy Nova už jen vzpomíná. Dominovala sice v cílové skupině 15-54, zejména v hlavním vysílacím čase, avšak ve srovnání s rokem 2017 jí ubyli i tito diváci. Programové pilíře Novy jsou léta stejné (fungují relativně spolehlivě, ale zájem diváků se postupně snižuje), do nových formátů skupina příliš neinvestuje. Ekonomicky to sice funguje - Nově rostly tržby nejrychleji z celého impéria CME. Ovšem jejich dynamiku v České republice přebrala FTV Prima. Mezi diváky staršími patnácti let v rámci celodenní sledovanosti byla vloni nejúspěšnější Česká televize. Prima těžila především z úspěšné multikanálové strategie, veřejnoprávní televize pak z pestré nabídky podpořené velkou původní tvorbou. Diváci ubyli (i přes nasazení vlastního těla a ducha Jaromíra Soukupa) TV Barrandov.

Podle veřejně dostupných dat společnosti Nielsen Admosphere zpracovaných pro ATO programy České televize přilákaly v roce 2018 v cílové skupině 15+ v rámci celodenní sledovanosti 30,13% diváků (oproti roku 2017 nárůst o 0,9%), kanály skupiny Nova sledovalo 29,05% diváků (ubylo 1,4%), kanály FTV Prima 22,66% (nárůst o 1,7%) a kanály TV Barrandov 7,01% (ubylo 1,7%). V komerčně zajímavé cílové skupině 15-54 let dominuje TV Nova s celodenním podílem 35,3% (ubylo 1,6%), Česká televize zaujala 25,54% těchto diváků (nárůst o 0,7%), FTV Prima 23,22% (nárůst o 1,9%) a TV Barrandov klesla na 3,59% (ubylo 1,4%).

V hlavním vysílacím čase zůstala TV Nova v cílové skupině 15+ nad třiceti procenty, konkrétně 31,87% (ubylo 2,4%), Českou televizi sledovalo 28,77% diváků (nárůst o 1%), nabídka FTV Prima přilákala 24,11% diváků (nárůst o 1,9%), a podíl TV Barrandov byl 7% (ubylo 1%). Mezi diváky 15-54 v prime time měla skupina Nova největší náskok. Zasáhla 36,7% diváků, kteří v té chvíli seděli u obrazovek (ubylo 2,6%), nabídka FTV Prima zaujala 25,61% diváků (nárůst o 1,4%), České televize 25,18% (nárůst o 1,6%) a zájem o pořady TV Barrandov klesl na 3,29% (ubylo 1%).