logo Facebook
i slova jsou činy

Celkový zásah tisku – téměř 7, 6 milionů obyvatel ČR

12. února 2020 05:00 / autor: Jan Mrzena

Unie vydavatelů zveřejnila výsledky MEDIA PROJEKTU za třetí a čtvrtý kvartál 2019. Celkový zásah tisku je necelých 86% lidí ve věku 12-79 let, tedy 7, 56 milionu obyvatel. Deníky a jejich přílohy čte 65% populace, alespoň jeden časopis zaujme 79%, tedy 7 milionů obyvatel.

„Podle představených dat jsou největšími čtenáři tisku učitelé. V této cílové skupině čte deníky 68 % a časopisy 86 % jejích příslušníků. Data výzkumu ukazují, že čtenáři tisku se většinou nezaměřují jen na jeden titul, ale čtou najednou více titulů. O tom svědčí fakt, že přibližně 90 % čtenářů deníků čte také nějaký časopis“, dodal k výsledkům výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.

Mezi deníky se pořadí dlouhodobě nemění. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (834 tisíc čtenářů na vydání, oproti minulému měření úbytek 39 tisíc), následuje MF DNES (499 tisíc, úbytek 14 tisíc) a Právo (215 tisíc, úbytek 6 tisíc). V závěsu zůstaly Sport (193 tisíc, úbytek 22 tisíc), AHA! (187 tisíc, úbytek 12 tisíc) a Lidové noviny (181 tisíc, úbytek 8 tisíc). Vysoký zásah vykazuje síť Deníků (462 tisíc, pokles 17 tisíc). Nejvíc čtenářů mají Deníky v Moravskoslezském kraji (78 tisíc, úbytek 13 tisíc), v Jihomoravském kraji (67 tisíc, nárůst 8 tisíc), následuje Deník Střední Čechy a Pražský deník (60 tisíc, úbytek 8 tisíc).

Velký zájem je stále o deník Metro, který je zdarma (450 tisíc, nárůst 1 tisíc). Nejčtenějším suplementem byl Blesk magazín TV (1 064 tisíc, úbytek 19 tisíc), následuje TV magazín vkládaný do Deníků (749 tisíc, úbytek 42 tisíce) a Magazín DNES + TV (569 tisíc, úbytek 17 tisíc). I další specializované suplementy DNES dosahují trvale vysokých čísel.

Z prodávaných časopisů vykázaly největší počet čtenářů tituly Nedělní Blesk (460 tisíc, nárůst 7 tisíc), TV max (422 tisíc, úbytek 20 tisíc) a Rytmus života (407 tisíc, úbytek 3 tisíce). Časopisem s největším počtem čtenářů je bezplatný 5plus2 (673 tisíce, úbytek 13 tisíc).

Největší zásah inzertní sítě (na jedno vydání) má mediální skupina MAFRA (3 406 tisíc, úbytek 33 tisíce), následují CZECH NEWS CENTER (3 342 tisíc, nárůst 103 tisíce) a VLTAVA LABE MEDIA (2 469 tisíc, úbytek 56 tisíc). MAFRA navíc prostřednictvím svých produktů oslovila měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu. Celková čtenost jejích titulů je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.