logo Facebook
i slova jsou činy

Spotify ulovilo Joe Rogana, nejznámější podcast světa na YouTube končí

20. května 2020 17:17 / autor: Vojtěch Berka

Na pozadí koronavirové karantény neprobíhá jen válka streamovacích služeb, ale i boj o dominanci na poli podcastových platforem. Opřelo se do něj především švédské (daňově ovšem lucemburské) Spotify, které se nehodlá spokojit s pozicí jedničky mezi hudebními aplikacemi, ale chce dobýt také svět mluveného slova. Dopomoci mu k tomu má řada exklusivních smluv se známými podcastery. Včera oznámilo spolupráci s komikem a komentátorem Joe Roganem.

Dvaapadesátiletý Rogan, který se proslavil jako komentátor bojových sportů a následně rozšířil své portfolio o celospolečenské komentáře a interview, je jednou z nejviditelnějších osobností na americkém internetu – jeho podpora se viditelně propisuje do předvolebních průzkumů popularity prezidentských kandidátů a po jeho interview s Elonem Muskem, ve kterém si s miliardářem ze Silicon Valley zapálil marihuanový joint, spadla hodnota akcií Tesly téměř o deset procent. Do studia si zve lidi ze všech oblastí života, od vědců, přes politiky a businessmany, až po herce a sportovce.



Rogan doposud své pořady nabízel na Youtube, kde dosahovaly 190 milionů stažení měsíčně. To se změní prvního září, kdy z videoplatformy zmizí celá jeho jedenáctiletá knihovna pořadů a přesune se, i s obrazem, na Spotify.

Podle informací the Wall Street Journal za několikaletou licenci Spotify zaplatí přes 100 milionů dolarů, tedy dvě a půl miliardy korun. Jde tak o jednu z největších smluv v historii podcastu jako média. Akcie Spotify v reakci na oznámení exklusivní spolupráce poposkočily téměř o 10 procent.

Přesto že smlouva ochuzuje o obsah Youtube, hlavním soupeřem Spotify je Apple Podcasts, která má samozřejmě velkou výhodu v tom, že ji spousta lidí v mobilním telefonu má hned při nákupu. Ve snaze Apple vyzvat na souboj již Spotify přivedla pod svá křídla popkulturní a sportovní médium the Ringer, nebo získala služby Gimlet Media a Anchor.