Česká média - DVANÁCT LET JE RÁDIO IMPULS NEJPOSLOUCHANĚJŠÍM RÁDIEM
logo Facebook
i slova jsou činy

DVANÁCT LET JE RÁDIO IMPULS NEJPOSLOUCHANĚJŠÍM RÁDIEM

08. února 2018 06:00 / autor: Jan Mrzena

Měření poslechovosti rádií v České republice (Radioprojekt) realizují už dvanáct let společně agentury Median a STEM/MARK. Podle včera zveřejněných výsledků výzkumu za III. a IV. čtvrtletí roku 2017, obhájilo Rádio Impuls své prvenství. Drží se nad milionem posluchačů denně. Ve všech hlavních hodnocených kritériích opět potvrdilo pozici absolutní jedničky.
„Letos Rádio Impuls slaví nejen své devatenácté narozeniny, ale oslavujeme i dvanáctiletou nepřekonatelnost v poslechovosti rádií českého rozhlasového éteru. V minulém roce jsme opět dokázali pro naše posluchače připravit bohatý a vyvážený program, který je kombinací kvalitního zpravodajství, vysoce aktuálních dopravních informací a nevzdali jsme se ani významné podpory české hudby. Stále hledáme nové možnosti, jak potěšit naše posluchače a jejich milionová přízeň je pro mě důkazem, že se nám to daří,“ řekl k dlouhodobě dominantní pozici Rádia Impuls jeho generální ředitel Jiří Hrabák. Konkrétní čísla jsou: 1.932.000 posluchačů týdně, 1.028.000 posluchačů denně a 13,0 % podíl z celkového rozhlasového trhu,což je největší podíl od roku 2010.
Pozici dvojky českého éteru si mezi celoplošnými rádii drží Evropa 2, o třetí a čtvrté místo soupeří Radiožurnál Českého rozhlasu a Frekvence 1. Tyto tři stanice si denně naladí necelých 850 tisíc posluchačů.  Rozdíly mezi nimi jsou vzhledem k metodě měření zanedbatelné. Radiožurnál zastavil pokles z předchozích období a po delší době zaznamenal nárůst o 13 tisíc posluchačů. Pravděpodobně se do čísel projevily říjnové volby do Poslanecké sněmovny, následná jednání o sestavení vlády Andreje Babiše a prosincová část prezidentské kampaně. Teprve další měření za čtvrt roku ověří, zdali jde o trend nebo výkyv.