logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Kulaté výročí satelitního televizního vysílání

19. listopadu 2017 14:00 / Jan Mrzena
Rok 1962 se zapsal do historie satelitního TV vysílání. Televizní signál totiž poprvé překonal Atlantický oceán. Miliony diváků v USA, Evropě a Japonsku mohly sledovat živý přenos tiskové konference amerického prezidenta Johna F. Kennedyho. Tento významný historický moment se uskutečnil díky malému satelitu Telstar 1 společnosti AT&T, který stojí za zrodem satelitního TV vysílání. Do konce roku 1962 se americké televizní pořady dostaly na obrazovky diváků v šestnácti zemích světa. Celý článek

Václav Dolejší: V DNEŠNÍ ZÁPLAVĚ INFORMACÍ JE ROLE NOVINÁŘŮ STÁLE DŮLEŽITĚJŠÍ

19. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Je po volbách. Tedy správný čas ptát se novinářů, jak zvládla česká média svou úlohu a jak případně volby „ovlivnila“. V novém rozhovoru pro Česká média si proto pozval Jan Bohdal politického reportéra Seznamu.cz  Václava Dolejšího. Jedním z témat byl politický marketing a jeho význam v současných kampaních politických stran. Byl tento význam větší než v posledních volbách? A jak se kampaně změnily? Dalším tématem byl přístup současných novinářů k mediálním obsahům. Václava Dolejšího také zasáhla změna poté, co odešel z deníku Mladá fronta DNES do multimediální redakce Seznam.cz. Co musí současný novinář ovládat za dovednosti a jak si například s videoobsahem poradil přímo on? O tom se dozvíte v novém rozhovoru Českých médií již v pondělí 20. listopadu odpoledne! Celý článek

Má smysl dělat kampaně zpravodajství České televize?

18. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rada České televize se ve středu zabývala činností úseku marketingu. Zpravodaj René Kuhn připomněl trend zapojování sociálních sítí do selfpromotion a zdůraznil, že drtivá potřeba grafiky a designu vysílání je pokryta vlastními kapacitami České televize. Poté se radní věnovali činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů. Zpravodajem byl opět René Kuhn. Svůj padesátiminutový monolog zakončil dotazem, „Vzhledem k pochybnostem určité části veřejnosti o tom, jestli je zpravodajství České televize v pořádku, bych se chtěl zeptat – nemohla by Česká televize víc prezentovat co dělá? Speciálně bych chtěl zdůraznit zpravodajství.“ Celý článek

Petr Dvořák změní organizační strukturu České televize

17. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na středečním jednání Rady České televize zastupoval nepřítomného Petra Dvořáka výkonný ředitel komunikace a vnějších vztahů Vít Kolář. „Generální ředitel připravuje komplexní změnu organizační struktury, která byla zahájena změnami v oblasti techniky, provozu a financí. Ty byly prezentovány na zasedání 25. října. Přehled všech změn bude předložen radě na jejím příštím zasedání,“ informoval radní. Celý článek

Kandidát Zeman by neměl mít exkluzivitu

16. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na včerejší jednání rady se dostalo i téma vysílání České televize před volbou prezidenta. Radní řešili zejména rozpor mezi vyhlášením Miloše Zemana, že nebude chodit do žádných předvolebních televizních debat, a reálnou medializaci jeho činnosti, coby současného prezidenta. Luboš Beniak v té souvislosti uvedl, „Miloš Zeman se odmítá setkat v médiích s jinými kandidáty v předvolebních diskusích, ale domáhá se času v médiích, kdy by nebyl konfrontován s jinými kandidáty a mohl vystupovat sám. Chci zdvořile apelovat na zpravodajství České televize, aby v této době přistupovala k prezidentovi Zemanovi jako ke každému jinému kandidátovi na prezidenta. Bylo by velmi nešťastné, kdyby televize k němu přistupovala jinak. Mám na mysli třeba odvysílání bezvýznamné tiskové konference po třídenní návštěvě Olomouckého kraje v přímém přenosu…takto by ho zvýhodňovala oproti jiným kandidátům.“ Celý článek

Nova v posledních dnech roku šetří

15. listopadu 2017 14:45 / Jan Mrzena
Nova připravila na vánoční svátky především reprízy oblíbených českých i zahraničních pohádek. V programu jsou i animované filmy a starší komedie. Nova tak (patrně vědomě) vyklízí předem prostor České televizi, se kterou v posledních dnech roku tradičně soupeří (v posledních letech neúspěšně) o čísla sledovanosti. V hlavním vysílacím čase na Štědrý den nasadí opět českou pohádku Tři bratři (režie Jan Svěrák). Během svátků si diváci mohou pustit reprízy oblíbených pohádek Byl jednou jeden král nebo Z pekla štěstí. Chybět nebude ani novácká vánoční trvalka - americká romantická komedie Pretty Woman.  Celý článek

Rada bude řešit komunikaci a marketing České televize

14. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Ve středu odpoledne proběhne další jednání Rady České televize. Hned při tradičním bodu programu „Informace generálního ředitele“ možná někteří radní neodolají a okomentují zprávu, kterou zveřejnila ČTK a následně i některá internetová média. Jedná se o připravovanou schůzku prezidenta Miloše Zemana s generálním ředitelem České televize Petrem Dvořákem. Zatímco Petr Dvořák chce na Hradě řešit případnou účast prezidenta v předvolebních debatách a vysílání vánočního poselství, prezident Zeman chce generálnímu řediteli sdělit, že není mužem na svém místě. Celý článek

Mediálnímu zastupitelství rádií vládne RADIOHOUSE

13. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Podle dat Radioprojektu za minulý půl rok zůstává nejsilnějším mediálním zastupitelstvím Radiohouse, který zaujímá 51,1 % trhu. V denní poslechovosti si díky zastupovaným médiím polepšil o 54 tisíc posluchačů na celkových 3 333 tisíc. Ve třetím čtvrtletí došlo také k mírnému nárůstu v čistých investicích do rádiové reklamy. Celkový objem, který oproti stejnému období v minulých letech mírně vzrostl, činí nyní 259,2 mil. Kč. Radiohouse vznikl letos spojením Media marketing services a Regie radio music. Zastupuje například Frekvenci 1, Evropu 2, Hitrádio a Blaník. Celý článek

Nejčtenější magazín na trhu – Blesk magazín – překonal hranici 1 250 000 čtenářů

12. listopadu 2017 13:00 / Jan Mrzena
Informace o aktuálních datech výzkumu čtenosti MEDIA PROJEKT v minulém pololetí přinesla Česká média včera. Dnes přinášíme podrobnosti o titulech nejsilnějšího mediálního domu na českém trhu - CZECH NEWS CENTER. Prostřednictvím svých produktů umí oslovit téměř 3,5 miliónu čtenářů tisku a více než 6,5 miliónu návštěvníků internetu. Data ukazují 3% nárůst počtu čtenářů u nejčtenějšího časopisu v České republice – Blesk magazínu. Polepšil si na 1 257 000 čtenářů.  Deník Blesk potvrdil postavení nejčtenějšího deníku, pozici jedničky ve čtenosti zaujímá v 11 z celkem 14 regionů ČR. Deník Sport si s 268 000 čtenářů udržel pozici trojky na trhu mezi placenými deníky (růst o 3%). Zvýšení počet čtenářů zaznamenal i deník Aha!, polepšil si o 2 tisíce čtenářů, tj. na 220 000. Dobře si vedly i Magazín Aha!TV (navýšil počet čtenářů o 5 % na 369 000) a Sport magazín (nárůst o 11 % na 381 000 - to je nejvíce čtenářů za posledních téměř 9 let). Nejčtenějším placeným časopisem zůstává Nedělní Blesk s 531 000 čtenářů, nejčtenějším časopisem pro ženy je nadále Blesk pro ženy s 425 000 čtenářů. Téměř o čtvrtinu čtenářů více má v meziročním srovnání Blesk Vaše recepty. Sport Góóól narostl o 3 % na 113 000 čtenářů. V motoristickém segmentu potvrzují tituly CNC svou dominanci. Nejčtenějším zůstává týdeník Svět motorů. Čtrnáctideník AutoTip si meziročně polepšil o 3 %, Speciál Světa motorů má dokonce o 6 % čtenářů více.         Celý článek

Petr Jirásek: PRIVÁTNÍ SEKTOR NENÍ PŘIPRAVEN NA KYBERNETICKÉ HROZBY, MUSÍ INVESTOVAT

12. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Kybernetická bezpečnost je tématem dalšího rozhovoru pro Česká média. Do studia si Jan Bohdal pozvali Petra Jiráska, který zastupuje českou pobočku Asociace pro elektronické a komunikační systémy ozbrojených sil (AFCEA) a je předsedou její pracovní skupiny pro kybernetickou bezpečnost. Z vysvětlení struktury této organizace i z propojení s dalšími institucemi vyplývá důležitost ochrany kybernetického prostoru nejen pro tyto subjekty, ale také na druhé straně pro komerční prostředí, pro firmy. Podle Jiráska je klíčovou úlohou vzdělávání napříč generacemi, firmami a veřejností v oblasti kybernetické bezpečnosti. S redaktorem Janem Bohdalem hovořili také o potřebě rozšíření kybernetické gramotnosti do vzdělávacích plánů. Co je to výkladový slovník kybernetické bezpečnosti a jak je obsáhlý? Komu je určen? Jaké hrozby jsou specifické pro Českou republiku? A jak si stojí Česko ve světě v připravenosti na kybernetické hrozby? Jak souvisí s informacemi, které kolují na webech i sociálních sítích? Rozhovor vznikl původně pro sesterský web Ecofin.cz, ale vzhledem k některým tématům silně souvisejícím s mediálním kyberprostorem, jsem se rozhodl k jeho publikaci i na Českých mediích - s Petrem Jiráskem již v pondělí odpoledne! Celý článek